31 Mayıs 2015 Pazar

Kitap : Trendeki Kız

Merhaba!
Bugün bir farklılık yapıp yeni bitirdiğim bir kitapla ilgili yorumlarımı sizlerle paylaşmak istedim. Umarım beğenirsiniz...:)

Sizinde bildiğiniz gibi Trendeki Kız bir süredir kitapçıların en çok satanlar etiketi altındaki rafları süslüyor. Kitabın arkası ve önü bu kitabı tavsiye edip okunması gerektiğini söyleyen yazılarla dolu. Peki ne anlatıyor bu kitap bir bakalım.

Baş kahramanımız Rachel, Ashbury-Londra seferini yapmakta olan trene haftaiçi hep aynı saatlerde biniyor ve oradan geçerken on beş numaralı evde yaşayan çifti izliyor, onları tanımasa da onlara isim takıp kendi hayal dünyasına dahil ediyor. Hayatı böyle devam ederken bir cinayet her şeyi değiştiriyor ve Rachel olaylara dahil oluyor.
Kitabı gerilim ve polisiye türünde şekillendirmiş olan yazar olayları akıcı bir tarzda okuyucuyu detaylarla boğmadan ama gözünün önünde canlandırabileceği şekilde aktarmış. Olayların gidişatıyla oluşan ağır havayı sizde soluyor karakterlerle empati kurabiliyorsunuz.
Kitabın ilk yarısı bana göre ağır ilerlese de ikinci yarısı daha hızlı ilerleyen ve asıl merak uyandıran kısmı. Yalnız kitabın arkasında basılmış şaşırıp kalacaksınız ya da elinizden bırakamayacaksınız sözlerini biraz abartı buldum. Mesela daha kitabın başında her kelimesi ile okuyucuyu saran, sürekli ayık tutup meraklandıran ve size bambaşka yaşamlar gösterirken hayal güçlerine şaşırıp kalacağınız bir Dan Brown (Dijital Kale, Melekler ve Şeytanlar) ya da Adam Fawer (Olasılıksız, Empati) okuyan biri olayları çok yavaş, olasılıkları çok az bulabilir. Benden söylemesi :)
Sonuç olarak; kafamda olayları girdap gibi çevirmeyen, daha duru, uzun tasvirlerden uzak, hayatın içinden bir polisiye romanı okumak istiyorum diyorsanız tam size göre :) Keyifli Okumalar...

6 yorum:

  1. Polisiye tarzı kitapsever olarak ben de bu kitabı edinmiş; ama okumakta olduğum kitabı bitirmeden başlamak istememiştim. Okuduktan sonra ben de yorumlarımı eklerim. Bu farklılık güzel olmuş. Umarım devam edersin. Başarılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevinirim. Teşekkürler desteğiniz için ^_^

      Sil
  2. Merhaba :)
    Şimdi keşfettim ve çevrelerime ekledim. Baktım kitap var, kozmetik var bir de üye oldum :)
    Benim de kahveyanikitap ve kahveyanimakyaj olarak iki bloğum var, ikisine de beklerim :) Ama kahve yanı kitapta bir de mim'im var. İlgilenirsen seni mimlemek istiyorum buracıktan... Görüşmek üzere... Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoşgeldiniz! Güzel enerjinizi de birlikte getirmişsiniz :) Ben de sizin bloglarınızı ekledim hemen. Mimlenmek deyince insan bir ürküyor ama sorularınızı seve seve yanıtlarım :)

      Sil
    2. A hiç ürkme... Sorulara kendince yanıtlar verirsin, bir de alakalı gördüğün yerlerde uygun fotoğraflar koyarsın Google görsellerden araştırıp ya da kendin çekersin... hepsi bu ! :) İstediğin kadar kısa tutup, istersen de lafı uzatırsın, sana kalmış :) Cevaplamak istemediğin sorularda lafı döndürür dolaştırırsın (ben öyle yapıyorum:), böylece kurtulursun :D
      Tatlım çok teşekkür ederim... görüşmek üzere :)

      Sil
    3. Tamamdır 😉 görüşmek üzere ✌ 😊

      Sil